botafe.pl

Portal ogólnotematyczny

Pozycjonowanie sklepów internetowych
Biznes

Pozycjonowanie sklepów internetowych – najważniejsze korzyści, jakie w ten sposób zyska Twoja działalność

To trend, którego długo nic już nie powstrzyma – coraz więcej Polaków robi zakupy w Internecie. Według najnowszego raportu GEMIUS i Izby Gospodarki Elektronicznej, z tego sposobu zamawiania różnorakich produktów korzysta już 73 procent polskich użytkowników sieci. Słupki statystyk w Polsce wzrosły w ciągu roku o 11 punktów procentowych, ale na całym świecie jest podobnie – według szacunków ekspertów aż 1/5 całkowitej sprzedaży detalicznej na całym świecie ma wkrótce odbywać się w sieci. A do odnalezienia sklepu, w którym klient znajdzie pożądany towar, w zamian zostawiając odpowiednią sumę pieniędzy, najczęściej służy wyszukiwarka. To dlatego pozycjonowanie sklepów internetowych jest w działalności marketingowej równie ważne, jak social media i reklamy. A może nawet ważniejsze? Przekonaj się, jakie są najistotniejsze korzyści z pozycjonowania Twojej działalności.

Większy ruch na stronie

To zaleta, o jakiej z pewnością poinformuje Cię każda agencja interaktywna. Kraków czy Warszawa, zasada jest prosta – największy ruch generują linki widoczne na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, konkretnie na najwyższych jej pozycjach. Jeśli po wpisaniu popularnej frazy Twój sklep będzie znajdować się w czołowej piątce wyników, ruch na stronie powinien znacznie się zwiększyć. W czasie pozycjonowania linki do Twojej witryny będą umieszczane również na innych stronach internetowych, również stamtąd może więc pochodzić dodatkowy ruch.

Większa rozpoznawalność marki

Nie każdy, kto w wynikach wyszukiwania zobaczy link do Twojej strony, od razu w nią kliknie. Kiedy jednak będzie regularnie widzieć nazwę Twojego sklepu, z czasem ją zapamiętają i pewnie wcześniej czy później zdecydują się zapoznać z ofertą. Jeśli sklep będzie poprawnie zoptymalizowany, a w sieci na jego temat krążą dobre opinie – a to przecież także zadania pozycjonerów – jest duża szansa, że użytkownik zdecyduje się na zakup. To pozwala zbudować rozpoznawalność i zaufanie do sprzedawcy. Może zadowolony klient poleci Twój sklep znajomym?

Lepiej działający sklep

Działania związane z pozycjonowaniem sklepu internetowego obejmują wiele aspektów. Jednym z nich jest wspomniana wyżej optymalizacja witryny. Pozycjonerzy prześwietlą ją pod kątem tego, jak odczytują ją roboty wyszukiwarki. Zoptymalizują więc wszelkie teksty pojawiające się na stronie – od tych na stronie głównej, po opisy kategorii czy meta znaczniki. Trzeba będzie też zapewne odpowiednio zoptymalizować grafiki, zmieniając ich nazwy czy zmniejszając rozmiar plików. Dzięki temu cały sklep powinien działać szybciej, co będzie kolejną wymierną korzyścią z działań pozycjonerskich.

Lepsza pozycja w rywalizacji z konkurencją

Pozycjonowanie jest ważne, bo w wynikach wyszukiwania nic nie jest dane raz na zawsze. Jeśli Ty jeszcze nie pozycjonujesz swojego sklepu, możesz być niemal pewien, że Twoi konkurenci już to robią. Rywalizacja o wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania najbardziej konkurencyjnych fraz jest niezwykle zacięta. Jeśli to Ty ją wygrasz, zyskasz dużą przewagę na tle konkurencji – również w oczach potencjalnych klientów.

Większa sprzedaż

To właśnie ona jest zazwyczaj motorem napędowym dla osób, które decydują się na współpracę z agencją interaktywną. Jest ściśle powiązana z wcześniej wymienionymi efektami działań pozycjonerskich. Jeśli na stronę będzie trafiać coraz więcej osób, poprawi się jej wizerunek i rozpoznawalność, a sklep będzie do tego działać szybko i sprawnie, niemal pewne jest to, że z czasem także sprzedaż będzie rosła. Trzeba tylko pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem ciągłym, a konkurencja nie śpi. Dlatego nie warto zachłystywać się pierwszymi sukcesami i kontynuować działania.