Każdego roku wiele osób otwiera swoje firmy, to znaczy zostaje przedsiębiorcami. Niestety, tylko niektóre działalności gospodarcze przetrwają. Inne bardzo szybko będą musiały zostać zamknięte, upadną, najczęściej z powodów finansowych. Jaki pomysł na interes jest najlepszy?
Bez wkładu własnego?
Bardzo trudno otworzyć działalność gospodarczą, która wymaga sporych nakładów finansowych. Trudno od podstaw stworzyć na przykład zakład produkcyjny. Trzeba przecież kupić wszystkie potrzebne maszyny i urządzenia. Takie inwestycje wymagają pieniędzy. Można oczywiście wziąć kredyt, można wziąć maszyny w leasing, jednak na początku trzeba pokazać zdolność finansową. Dlatego też, jeśli chodzi o finansowanie działalności gospodarczej, banki nie ufają przedsiębiorcom, którzy krótko prowadzą firmy. Najczęściej sprawdza się powiedzenie, że, mówiąc kolokwialnie, pieniądz robi pieniądz, to znaczy pieniądze na nową działalność pochodzą z zysku z poprzedniej. Można poszukać rodzajów działalności, które nie wymagają wkładu własnego. Poszukiwanie pomysłu na biznes może być ogromnym wyzwaniem, jednak w biznesie zawsze jest trudno i lepiej się do tego przyzwyczaić.
Połączenie sił
Bardzo dobrze sprawdza się w gospodarce tak zwane połączenie sił. Szczególnie można zaobserwować to w branży beauty. Na przykład fryzjerka i kosmetyczka razem wynajmują pomieszczenie, dzielą czynsz po połowie i obie świadczą usługi w danym lokalu. Często można spotkać to rozwiązanie również wśród osób wykonujące tatuaże. Wspólny wynajem powierzchni to świetny sposób na oszczędzanie. Można przy okazji polecać wzajemnie swoje usługi. Obie strony na tym zyskują. Marketing związany z poleceniem siebie wzajemnie to rozwiązanie na miarę XXI wieku.
Jak szukać pomysłów?
Niektórzy ludzie od samego początku wiedzieli, jaki będzie ich pomysł na biznes. Taki pomysł nie może być dziełem przypadku. Jeśli ktoś łączy swój biznes ze swoją prawdziwą pasją, to na pewno można zaliczyć go do grona szczęśliwych ludzi. Nie zawsze jednak biznes będzie związany z pasją, czasami będzie to efekt analizy rynku. Tak czy inaczej, żeby postarać się wpasować w gusta klientów. Jeżeli jest to biznes stacjonarny, to na pewno trzeba zwrócić uwagę na otoczenie, na lokalizację. Klienci w każdym rejonie kraju są specyficzni, inaczej wygląda prowadzenie biznesu w małej wsi, a inaczej w ogromnym mieście. Trzeba także przeanalizować, jak wygląda konkurencja, co oferuje klientom i co można zrobić aby na tym rynku wygrać. Lepiej starać się polubownie załatwiać spory, zamiast walczyć bezlitośnie.